Återvinningskärl hos Puma

Återvinningskärl hos Puma

Publicerad

Puma har tagit ytterligare ett steg i sitt hållbarhetsarbete. Framöver kommer återvinningskärl att finnas tillgängliga i Pumas konceptbutiker.

Programmet har fått namnet Bring Me Back och genomförs i samarbete med det globla återvinningsbolaget I:CO. Syftet är att underlätta för konsumenter att återvinna sina gamla sportprodukter. I Pumas konceptbutiker runt om i världen, bland annat i Stockholm, kommer fortsättningsvis särskilda återvinningskärl finnas utställda där kunder kan lämna sina gamla skor, kläder eller tillbehör oavsett varumärke. Produkterna kommer sedan att återvinnas och användas för att tillverka nya produkter eller, i de fall där det är möjligt, återanvändas i sitt befintliga skick. Puma ser initiativet som ännu ett steg framåt i den långsiktiga processen att helt sluta använda nya råvaror.

– I vår strävan att bli det mest efterfrågade och hållbara sportlifestyle-företaget i världen, letar vi ständigt efter lösningar som minskar vårt ekologiska fotavtryck, säger Franz Koch, vd Puma, i ett pressmeddelande. Med vårt Bring Me Back-program kan vi för första gången bearbeta de enorma mängder av avfall som sportprodukter lämnar efter sig vid slutet av sin livscykel när konsumenter slänger dem och de hamnar på soptippen eller i förbränningsfabriker.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Sommarläsning: Djuplodande intervju med Marcus Wibergh

8 kommentarer

Fredrik: Butiksanställda är väl bara en kostnad i dessa tider och ju mer erfarenhet och kunskap ju dyrare är dom så då är det ju behändigt att kunna göra sig av med dom på detta sätt. Ungefär som man tar...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842