One Way vann över Fischer i rätten

One Way vann över Fischer i rätten

Publicerad

Domstolar i både Tyskland och Finland har gett One Way rätt att använda sig av färgerna gult och svart på sina längdprodukter trots Fischers protester.

Fischer tyckte att de ägde rätten till gulsvarta längdprodukter, domstolen höll inte med.

Fischer och One Way kämpar mot varandra på fler platser än i längdspåret. Den senaste fighten utspelade sig i domstolar i både Tyskland och Finland och det var Fischer som hade stämt One Way för att de använde sig av färgerna gult och svart på sina längdprodukter.

Fischer menade att One Ways produkter kunde förväxlas med Fischers och därmed utgjorde varumärkesintrång. Domstolarna höll inte med och sa att Fischer inte har ensamrätt på vissa färger och inget registrerat mönsterskydd gällande gult och svart på längdprodukter.

– Vi kände oss säkra på att vinna målet eftersom Fischer inte hade någon laglig grund för sin stämning, säger Andreas Bennert vd för One Way Sport. Vi kommer nu att kräva ersättning för förlorad försäljning och skadat varumärke under den period då rättsprocessen var igång.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Jack Wolfskin får ny vd

5 kommentarer

Oskar: Låg tröskel för att bli älskad. Håller med om att det lät lite trist, ska skärpa mig även om jag ibland tycker att det blir lite väl gnälligt på gnället. Mer konstruktivt framöver. Bra Johan.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842