Rekordförsäljning för Didriksons

Rekordförsäljning för Didriksons

Publicerad

Boråsföretaget Didriksons slog rekord förra året. Försäljningen steg med 50 procent till nästan en halv miljard kronor.

Didriksons satsning på funktionell konfektion till aktiva familjer har varit lyckosam för företaget och tillväxten har varit kraftig de senaste åren. Förra året ökade försäljningen med 50 procent och slutade på 464 miljoner kronor. Sverige är forsatt företagets största marknad och försäljningen under 2011 slutade på 218 miljoner kronor, en ökning med 48 procent.

I procent var dock ökningen störst i Norge och i Ryssland. I vårt västra grannland ökade försäljningen med ungefär 100 procent och slutade på 75 miljoner kronor. Även Ryssland ökade kraftigt och är för närvarande Didriksons tredje största marknad.

– Vi är självklart mycket glada över våra framgångar. Samtidigt är det viktigt att vi står stadigt med båda fötterna på jorden. För 2012 kommer vi, liksom sannolikt många andra, att notera en nedgång i försäljningen bl.a. beroende på läget i världskonjunkturen. Nedgången för 2012 är budgeterad från vår sida, men när vi nu summerar införsäljningen inför kommande höst/vinter  kommer vi ändå att vara oerhört starka på många marknader, inte minst här hemma i Sverige, säger Didriksons vd Sören Andreasson i ett pressmeddelande.

Didriksons grundades 1913 och finns representerat på ett 20-tal marknader runt om i världen.

On
Off

9 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Det här är Sveriges bästa nätbutiker

2 kommentarer

sportfack: Det stämmer att näthandeln ofta rear, Rille, men det gör även fysisk handel. Vi tror att mycket av rea-beteendet inom onlineshopping även är ett sätt för handlarna att knyta till sig gdpr-säkrade...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842