Asics stramar upp sin distribution

Asics har bestämt sig för att ställa högre krav på sina återförsäljare. I framtiden ska det krävas rätt kunskap för att få sälja Asics och Onitsuka Tigers skor.

I ett pressmeddelande säger de att ”Asicsprodukter att göras tillgängliga genom de återförsäljare som är bäst lämpade att erbjuda konsumenter expertråd och service med syfte att hitta den produkt som bäst passar deras individuella behov.”

De nya riktlinjerna gäller över hela Europa och baktanken är att kunniga återförsäljare ska ge nöjdare kunder. Asics å sin sida kommer att satsa ännu mer på att på olika sätt utbilda återförsäljarna på deras produkter.

Relaterat företag i Sportregistret

  • ASICS Sverige AB

    ASICS Sverige AB säljer och marknadsför ASICS, ASICS Tiger och Onitsuka Tiger i Sverige.

    ASICS - Anima Sana In Corpore Sano, betyder “en sund själ i en sund kropp.” Det är en gammal latinsk fras som ASICS namn härstammar från och är fortfarande den grundläggande plattform som varumärket bygger på. Företaget startades i Kobe, Japan, 1949 av Kihachiro Onitsuka och är nu en ledande designer och tillverkare av skor, kläder och tillbehör för olika former av fysisk aktivitet.

    Kopplingen mellan kroppens och själens välmående har alltid varit en grundpelare i ASICS verksamhet, vilket syns tydligt i kampanjen I Move Me. Målet är att inspirera människor att röra sig mer och njuta av den fysiska och psykiska nyttan med motion och träning. ASICS mission är att få människor att röra på sig – på ett sätt som passar just dem.

    För mer information besök gärna asics.se.