Samarbete i kommunikation

Samarbete i kommunikation

Publicerad

Salomon och pr-byrån Mandel Consulting har inlett ett samarbete. Avsikten är att Salomon ska bättre kunna nå ut med information och nyheter till både massmedia och konsumenter. Att använda pr-byråer är en allt vanligare metod för många företag att förbättra sin kommunikation.

Många företag inom sportbranschen ser betydelsen och nyttan av att nå ut med sitt budskap. Det kan handla om såväl produktnytt och information om företagets strategier. På sportföretaget Salomon har man redan en tid varit medveten om att behovet och möjligheterna att nå ut och använda olika kanaler har vuxit lavinartat de senaste åren. Därför tog man beslutet att låta pr-byrån Mandel ta hand om en del av företagets informationsverksamhet .

- Vi har haft en lucka i kommunikationsdelen som vi vill fylla genom detta samarbete. Naturligtvis vill vi fortsättningsvis också själva ha en direkt dialog med fackpress och viktiga aktörer i branschen, säger Christer Lidgren vd för Amer Sports Sverige AB.

För Mande Consulting är samarbetet med Salomon av stor vikt. Dels för att företaget har intressanta och attraktiva produkter, dels för att företaget också har samarbete med andra varumärken från Amer Sports. Vd:n för Mandel Consulting, Mattias Assman och Susanne Wöhrmann-Hill har därför all anledning att vara glada.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Per Sigvardsson lämnar XXL efter Greta-hånen

13 kommentarer

Nicolas: Denna tråd landade väl! Och på Sportfack kommer vi fortsätta att sätta miljöfrågan under lupp, utifrån en rad olika vinklar och aspekter. Det händer mycket på miljöområdet just nu ute hos många...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842