Samarbete i kommunikation

Salomon och pr-byrån Mandel Consulting har inlett ett samarbete. Avsikten är att Salomon ska bättre kunna nå ut med information och nyheter till både massmedia och konsumenter. Att använda pr-byråer är en allt vanligare metod för många företag att förbättra sin kommunikation.

Många företag inom sportbranschen ser betydelsen och nyttan av att nå ut med sitt budskap. Det kan handla om såväl produktnytt och information om företagets strategier. På sportföretaget Salomon har man redan en tid varit medveten om att behovet och möjligheterna att nå ut och använda olika kanaler har vuxit lavinartat de senaste åren. Därför tog man beslutet att låta pr-byrån Mandel ta hand om en del av företagets informationsverksamhet .

– Vi har haft en lucka i kommunikationsdelen som vi vill fylla genom detta samarbete. Naturligtvis vill vi fortsättningsvis också själva ha en direkt dialog med fackpress och viktiga aktörer i branschen, säger Christer Lidgren vd för Amer Sports Sverige AB.

För Mande Consulting är samarbetet med Salomon av stor vikt. Dels för att företaget har intressanta och attraktiva produkter, dels för att företaget också har samarbete med andra varumärken från Amer Sports. Vd:n för Mandel Consulting, Mattias Assman och Susanne Wöhrmann-Hill har därför all anledning att vara glada.