Reebok storsatsar på TV-kampanj

Om du tittar på TV under de kommande veckorna är chansen stor att du får se ett par Reebok Easytone i rutan. Med start nästa vecka rullar Reebok nämligen ut sin största TV-kampanj i Sverige någonsin.

Reklamfilmen kommer att visas på Kanal 5, TV 3, TV 6 och TV4 och får sällskap av annonsering i tidskrifter som vänder sig till kvinnor. Kampanjen kommer att rulla under hela hösten.

– Easytone är en fantastisk produktinnovation och bygger på att du ökar muskelaktiviteten i rumpan, vaderna och baksidan av låren. Filmen som är kul, fräck och provokativ visar detta på ett alldeles nytt sätt för sportbranschen. Vårens TV-kampanj blev en enorm succé och försäljningen var fenomenal, därför har jag valt att investera i en ännu större kampanj i höst och inkludera Danmark och Finland, säger Robert Inghamn, marknadsdirektör Reebok Nordic, i ett pressmeddelande.

Förutom Sverige, Danmark och Finland kommer reklamfilmen även att visas i Tyskland, England, Spanien, Ryssland och Italien.

Av: Magnus Reithner

Reebok storsatsar på TV-kampanj Reebok storsatsar på TV-kampanj