Sportspec-kampanj prisad

Cykelbutiken Sportspec i Göteborg har tilldelats det prestigefyllda kommunikationspriset Guldägget i kategorin direktreklam. Juryn föll för Sportspecs kampanj P-botskonverteraren.

Kampanjen var utformad av GOSS Reklambyrå och har riktat sig till dem som fått P-böter i centrala Göteborg. Vid sidan av P-boten har Sportspec placerat en folder med en rabattcheck för en ny cykel hos Sportspec på samma belopp som böterna.

Guldäggets jury består av 85 personer som är verksamma i kommunikationsindustrin som copywriters, art directors, webbkreatörer, designers, PR-konsulter eller medieplanerare.

Juryns motivering: Tänk om du kunde trolla, trolla bort allt som är tråkigt och jobbigt till något positivt. Kanske skulle du trolla bort din jobbiga granne, få bilköer att försvinna eller kanske få dina p-böter raderade. Detta är numera fullt möjligt. Som magi konverterar detta välgjorda och smarta DR din p-bot till cykelrabatt. Och ju mer p-böter desto mer rabatt, kan det bli bättre? Det tyckte i alla fall inte juryn som delar ut ett mycket välförtjänt guldägg.

Av: Magnus Reithner

Sportspec-kampanj prisad Sportspec-kampanj prisad