Reebok gör TV-kampanj

Reebok gör TV-kampanj

Publicerad

I morgon den 15 april går startskottet för Reeboks nya reklamkampanj för träningsskon Easytone. TV-kampanjen kommer att rulla i flera olika kanaler och är Reeboks största någonsin i Sverige.

Easytone kommer att marknadsföras genom reklamfilm i TV-kanalerna Kanal 5, TV 3 och TV 6. Reklamfilmen har tidigare visats i USA, Tyskland och England med försäljningsrekord för Easytone som följd.

- Easytone är en fantastisk produktinnovation och bygger på att du ökar rumpans muskelaktivitet med 28 procent, 11 procent i vader och 11 procen på baksidan av lår. filmen som är kul, fräck och provokativ visar detta på ett alldeles nytt sätt för sportbranschen. Filmen kommer att beröra och väcka uppseende och det är exakt de reaktionerna vi på Reebok vill ha. Det är oerhört viktigt att nå fram till konsumenten och för att göra det i dagens mediabrus måste budskapet vara mer vågat och allt vi gör ska vara kul, innovativt och provokativt, säger Rober Inghamn, marknadsdirektör Reebok, i ett pressmeddelande.

Träningsskon Easytone lanserades förra året. Skon bygger på en konstruktion av två inbyggda bollar under sulorna som ger skon en naturlig obalans. För att hålla balansen måste användaren spänna muskelerna vilket enligt Reebok ökar muskelaktiviteten i vissa delar av kroppen.

Av: Magnus Reithner

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Intersport har stoppat blödningen

1 kommentar

Fredrik: Intersport har mer problem än att de blöder De har tappat själen också De som blöder mest är Stockholm som gör att övriga sverige måste rädda stockholm

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842