Reebok gör TV-kampanj

I morgon den 15 april går startskottet för Reeboks nya reklamkampanj för träningsskon Easytone. TV-kampanjen kommer att rulla i flera olika kanaler och är Reeboks största någonsin i Sverige.

Easytone kommer att marknadsföras genom reklamfilm i TV-kanalerna Kanal 5, TV 3 och TV 6. Reklamfilmen har tidigare visats i USA, Tyskland och England med försäljningsrekord för Easytone som följd.

– Easytone är en fantastisk produktinnovation och bygger på att du ökar rumpans muskelaktivitet med 28 procent, 11 procent i vader och 11 procen på baksidan av lår. filmen som är kul, fräck och provokativ visar detta på ett alldeles nytt sätt för sportbranschen. Filmen kommer att beröra och väcka uppseende och det är exakt de reaktionerna vi på Reebok vill ha. Det är oerhört viktigt att nå fram till konsumenten och för att göra det i dagens mediabrus måste budskapet vara mer vågat och allt vi gör ska vara kul, innovativt och provokativt, säger Rober Inghamn, marknadsdirektör Reebok, i ett pressmeddelande.

Träningsskon Easytone lanserades förra året. Skon bygger på en konstruktion av två inbyggda bollar under sulorna som ger skon en naturlig obalans. För att hålla balansen måste användaren spänna muskelerna vilket enligt Reebok ökar muskelaktiviteten i vissa delar av kroppen.

Av: Magnus Reithner

Reebok gör TV-kampanj Reebok gör TV-kampanj