GSL tar upp Arena

GSL tar upp Arena

Publicerad

GSL har tagit upp Arena i produktportföljen och kommer att sköta distributionen från och med januari nästa år.

Företaget ser simmärket som ett perfekt komplement till de andra varumärkena inom bolaget: Fred Perry, Lotto, Fischer (tennis) och Tecnifibre.

- I och med att Arena tillsammans med Speedo är världsledande i sitt segment känns det oerhört spännande, säger GSL:s vd Anders Gustafsson. Vi kommer att göra en rejäl satsning och vår målsättning är att bli största simmärket i Sverige inom en 3-års period.

Ett steg på vägen är Arenas nya samarbetsavtal med Svenska Simförbundet. Nyligen slöt parterna ett fyraårigt avtal som sträcker sig över OS i London 2012 och som innefattar såväl ekonomiskt stöd som utrustning.

Av: Magnus Reithner

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Patagonia och North Face väljer att bojkotta Facebook

1 kommentar

Magnus: Vilket fjantigt företag. Eller snarare, de verkar inte ha koll på hur värdlen faktiskt fungerar.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206