Sportakademin är igång

Sportakademin är igång

Publicerad

Under en dag på Sportakademin får deltagarna chansen att lära sig mycket om försäljningen av alpint, längd och snowboard av de medverkande skidleverantörerna. I år medverkar hela 13 olika leverantörer och de har med sig stora delar av sitt hårdvarusortiment så att de som jobbar i butik ska kunna uppdatera sina kunskaper inför den kommande vintern.

De sex första stoppen på den turnérande Sportakademin är avklarade.

Responsen från deltagarna de första dagarna var väldigt positiv. Genom ett besök på Sportakademin kan de klara av clinics från alla sina skidleverantörer och dessutom utbilda personalen i olika säljtips. Sportakademin är nämligen en kombination av mässa och föreläsningar. Dagen börjar med en föreläsning om vinterns största trender och därefter kan deltagarna gå på grundläggande kurser om alpint, snowboard och längd. Dessa är mest tänkta för de som precis har börjat jobba i en sportbutik. För de som redan har några år bakom sig i butik finns det workshops i vallning, boot fitting och merförsäljning. Det är med andra ord en späckad dag som varmt kan rekommenderas.

De stopp som återstår av Sportakademin är:

7/10 Norrköping
8/10 Stockholm
9/10 Stockholm
13/10 Göteborg
14/10 Göteborg
15/10 Malmö
16/10 Jönköping
9/12 Sälen
15/12 Åre

För anmälan och mer information gå in på www.sportakademin.se

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Jack Wolfskin får ny vd

5 kommentarer

Oskar: Låg tröskel för att bli älskad. Håller med om att det lät lite trist, ska skärpa mig även om jag ibland tycker att det blir lite väl gnälligt på gnället. Mer konstruktivt framöver. Bra Johan.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842