Expert ska utbilda skosäljare

Expert ska utbilda skosäljare

Publicerad

Team Sportia satsar på utbildning. För att ge bättre kundservice ska en expert på idrottsskador utbilda kedjans skosäljare.

Det är inte ofta kunderna väljer rätt skor för sina fötter. För att råda bot på det samt möta den ökande löptrenden har Team Sportia anlitat en expert på idrottsskador som ska utbilda samtliga Team Sportias skosäljare.

- Kunderna tenderar att titta mer på märket på skon än hur den passar för just deras fötter och behov. Med våra nyutbildade säljare kommer vi nu i ännu större utsträckning att kunna skräddarsy val av sko och prioritera kundens anatomiska förutsättningar och motionsmönster, säger Glenn Mattsson, produktchef skor på Team Sportia

Utbildningen, som började i april och fortsätter maj månad ut, går ut på att personalen får lära sig allt om fotens anatomi, hur man väljer rätt sko till rätt fot, samt hur man kan behandla de vanligaste fot- och knäskadorna.

- En kunnig personal kan avhjälpa många onödiga skador, säger idrottsskadeterapeuten Lars Carlsson som håller i utbildningen av personalen.

Lars Carlsson har stor erfarenhet inom idrottsskador. Sedan 1981 har han arbetat med idrottsskador samt jobbat som konsult åt sportfackhandeln.

Av: Mattias Björklund

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Jack Wolfskin får ny vd

5 kommentarer

Oskar: Låg tröskel för att bli älskad. Håller med om att det lät lite trist, ska skärpa mig även om jag ibland tycker att det blir lite väl gnälligt på gnället. Mer konstruktivt framöver. Bra Johan.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842