Sportfack 10-2016

Läser du i läsplatta eller på mobil? Klicka här. Tema: Inför vinternVintern är en period då sportbranschen kan tälja guld eller gå i stå. Vi träffar aktörer som står beredda inför vintersäsongen och kollar vad de har på gång. Rossignol vill växaFranska Rossignol startar ett helt nytt dotterbolag i Sverige. Rossignol Sweden AB har som…

Tema: Inför vintern
Vintern är en period då sportbranschen kan tälja guld eller gå i stå. Vi träffar aktörer som står beredda inför vintersäsongen och kollar vad de har på gång.

Rossignol vill växa
Franska Rossignol startar ett helt nytt dotterbolag i Sverige. Rossignol Sweden AB har som mål att öka varumärkets marknadsandelar i Sverige och göra företaget lika starkt som det är nere på kontinenten.

Länna Sport
Den fristående sportbutiken Länna Sport har respekt både bland konsumenter och leverantörer. Vi har träffat företagets operativa chef, Mathias Boman för att fråga vad som är hemligheten bakom framgångarna.

Sätila stickar på
Få företag i outdoorbranschen kan stoltsera med en lika lång historia som Sätila. I 120 år har företaget stickat mössor, vantar och strumpor utan att tappa känslan för vad kunderna vill ha och för vad som är på gång.

The North Face
En av världens ledande outdoorleverantörer, The North Face breddar sin syn på outdoor begreppet. Företaget ser tydligt hur sport-och outdoorbranschen närmar sig varandra och agerar därefter.

Från hjälm till MC
Entreprenören och Poc-grundaren Stefan Ytterborn överger hjälmar och kroppsskydd. Hans nya företag Cake kommer istället att producera eldrivna motorcyklar med ett helt nytt koncept.