Sportfack 07/08-2016

Läser du i läsplatta eller på mobil? Klicka här. Tema OutdoorVi kör Tema Outdoor och visar på hur brett begreppet outdoor är idag.. High Coast OutdoorHigh Coast Outdoor har valt att rikta sig till kunden som söker lugn, kvalitet och komfort. Allt från gjutjärnskaminer för friluftsbruk till rymliga familjetält finns i produktportföljen. Tretorn förändrasDet anrika,…

Tema Outdoor
Vi kör Tema Outdoor och visar på hur brett begreppet outdoor är idag..

High Coast Outdoor
High Coast Outdoor har valt att rikta sig till kunden som söker lugn, kvalitet och komfort. Allt från gjutjärnskaminer för friluftsbruk till rymliga familjetält finns i produktportföljen.

Tretorn förändras
Det anrika, svenska företaget har fått nya ägare och med det öppnas nya möjligheter. Samtidigt är Tretorn måna om det arv som gjort företaget världsberömt.

Outdoortrender
Sportfack har tagit pulsen på ett antal leverantörer om vad som är på gång inom outdoor. De tror på lugna aktiviteter, resesegmentet och att komfort blir allt viktigare.

Produkter: Låg puls
Produkter för kunden som vill ta det lugnt och trivas utomhus. Det finns allt från bekväma hängmattor till kängor för långa vandringar.

Produkter: Hög puls
När konsumenten vill svettas, utmanas och ta ut sig finns det hur mycket som helst att välja bland.

Team Sportia Malmö
Syskonparet Andersson som startat Team Sportiabutiken i Malmö tror på cykling. Deras butik har den första testbanan för cykling inomhus.

Intersport utbildar
En kunnig och utbildad personal är avgörande. På Intersport har företaget valt att ge personalen upplevelsebaserad utbildning.

Trender i Berlin
Vi har besökt den ledande modestaden för sport-och streetmodet. Vi hittade kamouflagemönster, duffelväskor och bleka pastellfärger.

Emma Stjernlöf
Svenska Emma Stjernlöf kom tillbaka till Adidas efter att ha varit borta från sportjätten några år. Nu listas hon av tidskriften King som den mäktigaste inom herrmodet i Sverige.

George Powell
Inom skateboardvärlden är George Powell en legendar. Han har byggt brädor i 60 år men tror ändå att produkterna fortfarande kan förbättras.

Textreme
Det svenska företaget Textreme har specialiserat sig på kolfiber. Företaget siktar nu på att bli ett globalt ingrediensvarumärke i klass med Polartec, Gore-Tex eller Vibram.

Trender om två år
Sportfack älskar att spana eftertrender. Vi har därför varit och lyssnat på tre trendorakel som berättat om vad som finns bakom horisonten och som kommer att vara aktuellt säsongen 2017/2018.