Sportfack 03-2016

Läser du i läsplatta eller på mobil? Klicka här. Tema Outdoor: Outdoorbranschen genomgår stora förändringar. Högpulsaktiviteter och olika äventyrssporter finns idag sida vid sida med mera traditionella aktiviter. Det föder nya behov av produkter och varumärken. Icebug: Den svenska uppstickaren Icebug har vuxit och blivit en etablerad aktör. Från att till en början varit kända…

Tema Outdoor: Outdoorbranschen genomgår stora förändringar. Högpulsaktiviteter och olika äventyrssporter finns idag sida vid sida med mera traditionella aktiviter. Det föder nya behov av produkter och varumärken.

Icebug: Den svenska uppstickaren Icebug har vuxit och blivit en etablerad aktör. Från att till en början varit kända för sina dubbade löparskor har sortimentet breddats och vuxit rejält.

Klättermusen: Årebaserade Klättermusen har de senaste åren fått nya ägare och ny ledning. Det innebär vågade satsningar men samtidigt vill företaget värna om sina grundvärderingar.

Ifish: Svenska Bios skapade förra året fiskemärket Ifish. Införsäljningen har gått bra och nu är det upp till kunderna att ge sitt godkännande.

Festivalprylar: Det är inte bara friluftsnissar och campingfamiljer som sover i tält. Även festvalbesökare behöver någonstans att sova. Vi kollar in utbudet för festivalbesökare.

Fotbollskor: Det är evigheter sedan fotbollskorna var av läder och helsvarta. Idag är de tekniska underverk i regnbågens alla färger.

Produkter: Vi befinner oss i en brytpunkt mellan säsongerna. Det syns i utbudet av produkter. Här finns kajaker sida vid sida med snowboards och löparskor.