Helly Hansen förstärker i Centraleuropa

Efter nästan fem år av samarbete med distributören Norsk Sport gör nu Helly Hansen om sin distributionsmodell och tar själv hand om marknaderna i Tyskland, Österrike och Benelux.

Från och med januari 2014 kommer Helly Hansen att arbeta direkt mot de tre marknaderna genom helägda dotterbolag. Just nu arbetar Helly Hansen för fullt med att ta över försäljning, marknadsföring och distribution över regionerna som omfattas av den nya planen.

Norsk Sport kommer även fortsättningsvis att vara en strategisk partner för Helly Hansen inom Benelux.

Den här förändringen för Helly Hansen och Norsk Sport handlar om att de båda bolagen nu fokuserar på det de är bäst på.

– De senaste tre åren har varit Helly Hansens bästa i vår 135-åriga historia, säger Helly Hansens svenske vd Peter Själander och fortsätter:

– När vårt varumärke fortsätter att stärkas och växer snabbare inom denna marknad känns det spännande att ta det här naturliga steget.

Helly Hansen öppnade ett nytt showroom och ett regionkontor i München i början av september för att stödja tillväxten i regionen. Flera showrooms kommer att tillkomma inom de berörda marknaderna inom kort.