Reebok

Reebok lanserar nya Nano X3

En ny version av Reeboks populära Nano-serie har nu lanserats. Och det är med en rejäl förändring. Dels visuellt, dels tekniskt.

Adidas har sålt Reebok

Efter att ha varit i Adidas ägo sedan 2006 har Reebok fått en ny ägare. Nu hamnar varumärket istället i samma bolagsgrupp som bland annat Tretorn, Prince och Spyder.

Reebok gör tvärtom-kampanj

I sin nya kampanj vill Reebok vända på perspektivet om träningsklädernas förmåga att göra oss till bättre atleter. Istället är det helt upp till användaren, menar Reebok. Influencers som Reebok jobbar med har till och fått skriva på ett kontrakt om att vara fullständigt ärliga i sina omdömen.

Reebok lanserar växtbaserad löparsko

Löparskor gjorda på bönfibrer, eucalyptus och alger. Ett tidigt Aprilskämt? Inte alls. Det är vad Forever Floatride Energy GROW består av, Reeboks första helt växtbaserade löparsko.

Reebok byter logga

Från och med den första januari 2020 så kommer Reebok rulla ut en ny, uppdaterad vectorlogotyp på alla sina nya produkter och exponeringsytor. Men redan nu har den börjat användas på hemsidan.

Reeboks skor ska bli ett alternativ till elsparkcykeln

Från och med nu kommer Reebokskor att synas ute på Stockholms gator som ett komplement till elsparkcyklarna. Reebok vill att fler ska röra på sig i vardagen. Sportfack har undersökt hur systemet kommer att fungera i praktiken.