Björn Borg med enorm ökning
Det går fortsatt kanonbra för Björn Borg när 2021 blivit 2022. Varumärket fortsätter att öka sin försäljning.
Det går fortsatt kanonbra för Björn Borg när 2021 blivit 2022. Varumärket fortsätter att öka sin försäljning.
Björn Borg gör rekordresultat i sin kvartalsrapport, efter ett turbulent 2020 med minussiffror och nedskärningar. Detta främst tack vare en stark onlineförsäljning. ”Det finns inga korta förklaringar”, säger vd:n Henrik Bunge.
Björn Borg är ett av de varumärken som påverkats negativt av coronakrisen. Nu säger företaget upp 19 personer på huvudkontoret i Stockholm.
Egentligen skulle allt ha avgjorts under pompa och ståt på en stor branschmiddag på Downtown Camper I Stockholm, men ett virus kom i vägen. Här presenterar vi alla vinnare i Gear of the year, 2019.
I coronakrisens kölvatten vill varumärket Björn Borg att ingen aktieutdelning ska ske för 2019. Beslut kommer slutligen att fattas på årsstämman. De förbereder även för korttidspermitteringar.
Med start i början av 2020 inleder Björn Borg ett globalt samarbete med skådespelaren Joel Kinnaman. Samarbetet är tänkt att rulla på lång sikt i såväl köpta som egna kanaler.
Björn Borg lanserar en kampanj där de kopplar ihop träning med klassisk musik. Ambitionen är att visa hur bra träning är för både kroppen och hjärnan.
Trots en ökad omsättning presenterar Björn Borg ett minusresultat för årets andra kvartal. Däremot ser det bra ut totalt för första halvårets försäljning. VD Henrik Bunge kommenterar.
Björn Borgs retrokollektion med artisten Robyn har nu börjat rulla ut i butiksnätet. Stadium är den enda sportåterförsäljaren med rätt att sälja kläderna.
Cafés modechef Daniel Lindström råkar vara en hängiven löpare. Nu i februari lanserar han och Björn Borg en limiterad träningskollektion.