Sportvarumärket har öppnat premiärbutik på Stureplan

Sedan den ett par dagar har ett svensk sportvarumärke som dessutom är ledande inom sitt produktområde en butik vid Stureplan i Stockholm. Detta är dessutom varumärkets första butik någonsin.

Sakta men säkert hämtar sig cityhandeln för sportbutiker i Stockholm. Senare i höst öppnar Helly Hansen och Under Armour egna butiker. Sedan en vecka har dessutom det svenska varumärket Eleiko, som är ledande inom tillverkning av styrketräningsutrustning, en butik i Stockholms city. Butiken, en popup, kommer att finnas vid Stureplan  fram tills den tredje september.

Butiken – som blir Eleiko’s första pop-up satsning – har fokus på kompakta lösningar för hemmagym, företags-och kommersiella gym, något som Eleiko själva meddelar att de ser ett ökat intresse för just nu. Butikskonceptet, som går under namnet Office Lounge by Eleiko, är ett viktigt steg i företagets satsning att stärka sin position på B2B-marknaden samt öka exponeringen av varumärket för att få fler att upptäcka fördelarna med styrketräning.

– Det känns jättekul att få öppna en pop up-butik i Stockholm på en välkänd och central adress, säger Johan Arnerlind, Sverigechef på Eleiko i ett pressmeddelande och fortsätter. Genom pop up–konceptet kommer vi att erbjuda en unik shoppingupplevelse, kunna knyta nya kontakter och målgrupper samt snacka styrketräning i en inspirerande miljö. Vi ser ett stort värde med det fysiska mötet och ser fram emot att välkomna befintliga och framtida kunder till Office Lounge by Eleiko – ett koncept som vi tror kommer att bli ett uppskattat tillskott till Stureplansområdet.

Sportvarumärket har öppnat premiärbutik på Stureplan
Butiken – som blir Eleiko’s första pop-up satsning – har fokus på kompakta lösningar för hemmagym, företags-och kommersiella gym.

Office Lounge by Eleiko är inredd som en lounge med en kompakt träningsstation för att illustrera den ultimata lyftarupplevelsen på endast 10 kvadratmeter. Besökare kan träffa Eleiko’s produktexperter och säljare, inspireras av den senaste utrustningen samt få fri rådgivning och 3D-visualisering av sitt framtida träningsutrymme – oavsett tillgänglig yta eller träningsnivå.

– Fler och fler inser vikten av lättillgänglig träning, och antalet hemma-och kontorsgym har ökat dramatiskt på senaste som komplement till sitt vanliga gym, inte minst under pandemin. Eleiko har nyligen inlett en satsning inom B2B med koncepten Corporate och Residential Health, målgrupper som vi vill nå med Office Lounge by Eleiko. Vi hjälper företag att satsa på sina anställdas hälsa och välmående med företagsgym, samt hjälper BRF:er och andra aktörer inom byggbranschen att skapa tillgängliga träningsutrymmen för sina medlemmar och hyresgäster, säger Johan Arnerlind.