Dags för nästa Torsdagsklubb!

Dags för nästa Torsdagsklubb!

Den 15 april smäller det, då kör vi vårt nystartade event Torsdagsklubben mellan 15-17. Ämnet är: Framtidens sportbutik – hur ser den ut?

Publicerad

Eventet sponsras av mjukvaruföretaget Madden Analytics.

Corona har fått många frågeställningar att bli brännande aktuella. Hur lyckas man som sportbutik att skapa täta band till en specifik kundgrupp och hur blir man bäst i alla kanaler? Detta tänker vi borra i under vår nästa Torsdagsklubb.
Dagens kunder har en ocean av möjligheter och gör sina val baserade på snabba beslut och ett fåtal klick. Hur blir man en relevant sport- och outdooraktör i det nya landskapet? Vi kommer titta närmare på kanalerna fysisk butik, online och omni.
I panelen har vi kunniga experter och drivna entreprenörer som diskuterar hur man tar sporthandeln långt in i 2020-talet. Dessutom får vi inspiration från några av de som lyckats.  

När? Den 15 april klockan 15-17.
Var? Digital sändning.
Hur? Boka din biljett på: https://sv-se.invajo.com/event/sportfack/torsdagsklubben

I panelen:

Magnus Ohlsson – Retailexpert, ny Sportfackkrönikör, populär föreläsare, driver We hunt for heads, tidigare marknadschef på Stadium.

Lucas Lehrman – 27-årig vd på Udéns sport i Göteborg, som tagit den anrika butiken in i framtiden i alla kanaler. Här berättar han om deras förändringsresa. 

Peder Söderlind – författare som nyligen kom ut med boken "Stabil och agil kedja" där han intervjuat ett 30-tal vd:ar för butikskedjor. Här får vi höra hans slutsatser. 

Gustaf Ollas – grundare av svenska träningsvarumärket ICIW (IcanIwill) som gått i raketfart online. Han vet hur man skapar en direktrelation till konsumenten i digitala kanaler. 

Sanna Friborg från Egmonts eventavdelning är kontaktperson och kommer hålla i alla chattfrågor.

Sportfacks chefredaktör Nicolas Jändel agerar moderator och kommer att ställa frågor under eventet.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

61 kommentarer

B Obo: @Theo Glöm inte att Svensk Teko industri och annan personalintensiv low-tech industri som skor och liknande avvecklades på goda grunder. Det gick inte att tjäna pengar på det och därför var det inte...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206