Outnorth blir huvudsponsor för friluftsfestival

Nordiska e-handlaren Outnorth går in som huvudsponsor till Egmonts och Utemagasinets festival Utehelg, som hålls i vår på Värmdö, utanför Stockholm.


Outnorth blir huvudsponsor för friluftsfestival
Pelle Gustafsson, Outnorth.

Utehelg arrangeras för tredje gången till våren 2020 och är förlagd till Skeviks gård på Värmdö. Det är ett ”lågtröskel-arrangemang” i skärgårdsmiljö som riktar sig till alla som gillar friluftsliv, gärna hela familjer.
På programmet står bland annat vandring, MTB-cykling, kajakpaddling, yoga och kurser i överlevnad i naturen och fotografering. Ett flertal tunga friluftsprofiler kommer finnas på plats för att hålla föreläsningar. Nu har Outnorth gått in som huvudsponsor för arrangemanget.
– Vi på Outnorth vill inspirera så många vi kan till att tillbringa en större del av sina liv utomhus. Utehelg är en fantastisk möjlighet för oss att få träffa våra kunder, utbyta tips på aktiviteter och utrustning och, inte minst, få uppleva en härlig helg tillsammans med alla deltagare, säger Pelle Gustafsson, marknadschef på Outnorth, i ett pressmeddelande.

För förlaget Egmonts del (som äger Utemagasinet) vill man erbjuda en personlig och upplevelserik mötesplats som tidningens läsare kan samlas runt.
– Outnorth är en riktig drömpartner för oss och vi är jätteglada att ha dem med ombord inför Utehelg 2020. Deras långa erfarenhet, expertis och strävan om att främja ett rikare friluftsliv, passar perfekt med våra ambitioner för denna växande festival, säger Sanna Friborg, projektledare för Utehelg på Egmont.
Arrangemanget lockade runt 400 besökare 2019, och i år hoppas arrangören på ännu fler. Under 2020 års version kommer familj, barn och ungdomar att vara extra mycket i fokus. Det kommer att finnas ett stort utbud av familje- och barnaktiviteter och fler ytor som öppnar upp för utelek och umgänge.