Megaloggorna är tillbaka

Helly Hansens nya Urban Active Collection har väckt nytt liv i 90-talets formspråk och megastora logotyper.

Utan att kompromissa med funktionsaspekterna som bra vind- och väderskydd, har Helly Hansen med sin nya Active-kollektion flirtat vilt med 90-talets överdrivet stora bokstavskombinationer, starka färger och tydliga loggor. Vi frågade om designtänket bakom kollektionen, som kommer ut nu i vår.        
– Helly Hansens Urban Active-kollektion består av funktionella plagg, så som regn- och vindjackor, kombinerat med en atletisk design i tydliga färger och med stora logotyper. Speciellt användningen av stora logotyper gör att kläderna sticker ut från traditionella plagg inom funktion och ger ett sportigt utseende i storstaden, säger Kristoffer Ulriksen, kategoriansvarig för Helly Hansen, Urban wear.
– Med detta vill vi förmedla samma känsla och attityd som inom de flesta sporter, med stora namn på ryggen och siffror använda som grafiska symboler, fortsätter han.

Megaloggorna är tillbaka
90-talet är tillbaka, i Helly Hansen-tappning.