Klättermusen återförenas med Alewalds – efter 20 år

Svenska outdoorvarumärket Klättermusen återförenas med butikskedjan Alewalds, lagom till lanseringen av vår- och sommarkollektionen.

Det har hunnit hända mycket på 20 år, men engagemanget för klättring är nog detsamma även idag för de båda företagen Klättermusen och Alewalds. Då, 1999, var Alewalds (som då hette Sportkompaniet) specialiserad på skidåkning och bergsbestigning med butiken på Kungsgatan i Stockholm. Klättermusen, som grundades så tidigt som 1975, hade då ett tätt samarbete med butiken, som senare rann ut i sanden.  
Nu återförenas de båda igen lagom till lanseringen av Klättermusens nya vår- och sommarkollektion.  
– Jag är väldigt glad över vårt nya samarbete med Alewalds. Deras expertkunskap inom området och engagemang för att utbilda kunderna och ge dem service i världsklass passar oss perfekt. Klättermusens kunder har uppmärksammat detta under en lång tid nu och vi är verkligen stolta över att nu kunna hänvisa dem till Stockholms bästa återförsäljare av teknisk outdoorutrustning, säger Fredrik Lundkvist, Head of Sales, Klättermusen.
Och Alewalds VD Anders Engström kontrar:
– Vi är väldigt belåtna över att ta tillbaka Klättermusens högkvalitativa, noggrant tillverkade produkter till vårt sortiment. Klassiska produkter från Klättermusen som Einride-jackan, Gere-byxorna och Ratatosk-ryggsäcken har länge varit storfavoriter hos både vår personal och våra kunder. Det är imponerande att se hur Klättermusens grundvärdering ”maximum safety, minimum impact” fortsätter att leda skapandet av nya tekniska produkter och hållbara material, olikt något annat varumärke, menar han.