Sportringen växer

Sportkedjan Sportringens ökade satsning på klubb-och företagskoncept har blivit en framgång. På enbart några få månader har tio nya butiker anslutit sig till sportkedjan.

Efter att Sportringen lanserade sitt klubb-och företagskoncept där butikerna satsar på försäljning till företag och föreningar har intresset bland handlarna vuxit. Hittills har tio nya butiker anslutit sig och fler lär vara på gång.

– De tio nya medlemmarna är butiker som precis som övriga Sportringen-butiker är starkt entreprenörsdrivna. De flesta är etablerade aktörer som genom medlemskap i Sportringen nu kan ta del av den varumärkesflora som vi innehar, berättar Lars Palmgren, vd för Sportringen.

För att få vara med genomför Sportringen en grundlig granskning av butikerna. På sportkedjan är det Mattias Malm som är ansvarig för klubb&företag och han utvärderar de nya butikerna för att se till att de uppfyller de krav och önskemål som Sportringen har på sina medlemsbutiker. På Sportringen ser man positivt på butikernas intresse att ansluta sig till kedjan.

– Vi ser absolut en tillväxtmöjlighet med vårt klubb & företagskoncept.  Många av våra butiker arbetar idag enligt denna modell. På större orter eller på orter där Sportringen inte finns representerade ser vi denna tillväxtmöjlighet, berättar Lars Palmgren för Sportfack.