Friluftsfrämjandet ska göra Bergans synligare

Norska outdoorleverantören Bergans har tecknat ett samarbetsavtal med Friluftsfrämjandet. Syftet är att bli synligare på den svenska marknaden.

Bergans har haft en riktigt bra tillväxt på den svenska marknaden under de senaste åren. Ifjol ökade försäljningen med över 30 procent och omsättningen uppgick till ungefär 70 miljoner kronor.

Men ambitionerna stannar inte där. Nyligen skrev outdoorleverantören ett samarbetsavtal med Friluftsfrämjandet. Avtalet innebär att Bergans blir organisationens officiella klädpartner och kommer att förse ledare och anställda med kläder vilket kommer att göra varumärket synligare i det svenska friluftslivet. Dessutom får Bergans möjlighet att erbjuda rabatter på produkter till Friluftsfrämjandets 80 000 medlemmar när de handlar hos en officiell Bergansåterförsäljare.

– Bergans och Friluftsfrämjandet delar en mer än hundraårig historia med en liknande värdegrund. Våra avsikter är de samma, att möjliggöra och tillgängliggöra naturen och en aktiv livsstil, säger Mark Suiker, exportchef på Bergans, i ett pressmeddelande.

Friluftsfrämjandet erbjuder Sveriges största utbud av friluftsaktiviteter och främjar ett aktivt friluftsliv för alla. Organisationen har idag över 80 000 aktiva medlemmar och 8 000 ledare inom exempelvis Skogsmulle, skidskolor, kajak, långfärdsskridsko, MTB, vandring och fjällturer.

Relaterat företag i Sportregistret

  • Bergans Nordic AB

    Försäljning och lagerhållning av Bergans of Norway. Sortimentet: friluftsliv, fjällsport, skidåkning, lifestyle, barn och ungdom, sovsäckar, tält ryggsäckar och bärstolar. Ally hopfällbara kanoter.