Asien nästa för Peak Performance

I Peak Performance globala strategi ingår en större satsning på Asien. Nu har de öppnat sin första butik i Sydkorea.

Peak Performance har på 25 år gått från att vara ett hobbyprojekt till att bli ett erkänt globalt varumärke. Ett av deras viktigaste tillväxtområden är Asien och nu börjar allt fler bitar falla på plats för Peak Performance.

– Vår planering för en asiatisk expansion började för drygt två år sedan genom att först lansera Peak Performance i Japan, säger Martin Netinder, Senior Manager, Peak Performance Export Division. Nu tar vi nästa steg genom att öppna en butik i Seoul. Den aktiva livsstilen är på kraftig uppgång i Sydkorea samtidigt som det råder golffeber i landet. Med den vetskapen samt att vi har en så pass stark partner i LS Networks gör att satsningen i Seoul känns riktigt spännande.

LS Networks är en gigantisk aktör inom detaljhandeln i Sydkorea. De har runt 800 egna butiker för olika varumärken och 200 traditionella återförsäljare. Med den kontakten ser Peak Performance stora möjligheter för en snabb tillväxt i Sydkorea.

Den nya butiken invigdes i början av april och är på 200 kvadratmeter. Den ligger i centrala Seoul med andra premiummärken som grannar. Butiken kommer att fokusera på Peak Performance-kollektioner inom outdoor, golf, training och casual.