Sportfack 07/08-2017

Utgivningsdatum 10 augusti 2017

Tema Outdoor
Friluftsliv eller outdoor, kalla det vad du vill, är ett segment som växer i popularitet. Där är produktinnovationerna också många och intressanta.

Granitbiten
Bra samarbete med återförsäljarna och en nyfikenhet på nya produkter. Det är några ingredienser i framgångsreceptet för Granitbiten.

Fjällräven Polar
Polar är ett event som fyller 20 år och som har blivit en viktig del i Fjällrävens varumärkesbygge. Sportfack fick i våras hänga med och uppleva ett event som är som som ett äventyr.

Silva
För Silva är det pannlampor, kompasser och väskor som ska gälla i framtiden. Företaget har också en helt ny trio som ska verkställa den nya strategin.

Lundhags
Lundhags är inne i en väldigt stor förändringsprocess med ny symbol, en kollektion om året och ökat miljöfokus. Men samtidigt som de blickar framåt tittar de bakåt för att inte glömma sina rötter.

Outdoor Messe
Aldrig tidigare har miljötänket varit så framträdande som på årets outdoormässa i Friedrichshafen. Alla företag vill spinna vidare på den gröna tråden.

Produkter 2018
Sportfack har plockat med sig några av de mest intressanta produkterna från Friedrichshafen. Där finns allt från hängmattor och meshtält till knivar och formgjutna vandringskängor.

Trender 2018
Omvärldskoll är superviktigt. Vi ger dig den både på stora övergripande samhällstrender och ner på detalnivån som vilka färger det är som gäller sommaren 2018.

Streetmodetrender
Det händer mycket i streetmodet. Så pass mycket att Sportfack upptäckte sjutton olika trender för nästa år. Kolla vad vi hittade.

Produkter
Sensommarprylar innebär allt från våtdräkter till skridskor.

Eftersnack
En sexbitars Vans eller Adidas? En kille i Milano gör sushis i form av sneakers.

Visa som tumnaglar Visa som lista

Sportfack - För den sportmedvetne företagaren!

En prenumeration på Sportfack innehåller förutom 12 nummer av Sportfack även våra specialutgåvor Snow Business, Golf Business, Bike Business och Kids Business samt branschregistret Sportregistret.

På ett år får du över 700 sidor initierad information om sporthandeln till priset av vad det kostar att köpa in ett par löparskor.
Beställ en prenumeration för 795 kronor.
Ditt bästa inköp det här året.

Som prenumerant riskerar du inte att missa något nummer och du är skyddad mot eventuella prishöjningar.

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Det här är Sveriges bästa nätbutiker

2 kommentarer

sportfack: Det stämmer att näthandeln ofta rear, Rille, men det gör även fysisk handel. Vi tror att mycket av rea-beteendet inom onlineshopping även är ett sätt för handlarna att knyta till sig gdpr-säkrade...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842