Sportfack 06-2016

Utgivningsdatum 20 juni 2016

Tema Löpning
Löpning är så mycket mer än bara att springa en runda. Idag är det en livsstil för tiotusentals svenskar och för varumärkena är det ett område där det finns rum för ständig produktutveckling. Och det syns också i nästa års nyheter.

Löparskor 2017
Det blir ett färggrannt år i löpspåret nästa säsong. Varumärkena räds inte kraftiga färger nästa år och samtidigt väljer många tillverkare att återgå till mer dämpning i skorna.

Salomon i staden
Företaget som länge har varit i framkanten bland trailskor byter underlag. Salomon siktar nu på trailkunden som också vill springa på stadens asfalt. Men filosofin bakom löpningen är den samma.

Tjocka sulor
För bara ett par år sedan var barfotalöpning det som gällde. Nu har pendeln vänt helt och istället har många löparskor idag fått maximal dämpning med välvda skosulor. Vi har tittat på utvecklingen av dessa skor.

Tomtom
Företaget som började med att tillverka bilnavigatorer är idag en aktör också inom sportbranschen. Deras pulsklockor, actionkameror och gps:er för golfare gillas av många. Tom Toms filosofi går också ut på att göra vardagen enklare för motionären.

Walleräng
Det svenska elcykelföretaget Walleräng lanserade sin första premium-modell förra hösten. Och elcykeln kunde inte ha fått en bättre start. Modellen prisades nämligen genast på Eurobikemässan.

Visa som tumnaglar Visa som lista

Sportfack - För den sportmedvetne företagaren!

En prenumeration på Sportfack innehåller förutom 12 nummer av Sportfack även våra specialutgåvor Snow Business, Golf Business, Bike Business och Kids Business samt branschregistret Sportregistret.

På ett år får du över 700 sidor initierad information om sporthandeln till priset av vad det kostar att köpa in ett par löparskor.
Beställ en prenumeration för 795 kronor.
Ditt bästa inköp det här året.

Som prenumerant riskerar du inte att missa något nummer och du är skyddad mot eventuella prishöjningar.

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Intersport satsar 100 miljoner på att skapa större kundnytta

5 kommentarer

Mera Sport: Fantastisk dribbling!!!! Marcus och Nicolas måste vara goda vänner! Rubriken borde handla om Intersports stora förlust och dåliga resultat, som är/borde vara katastrof för Intersports framtid. Det...

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Tema Löpning

  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842