Sandqvist tar fram en produktserie med Morakniv
Först kom Fjällrävens samarbete med Acne Studios, nu gör Sandqvist och Morakniv gemensam sak och skapar en kollektion hantverksprodukter tillsammans.
Först kom Fjällrävens samarbete med Acne Studios, nu gör Sandqvist och Morakniv gemensam sak och skapar en kollektion hantverksprodukter tillsammans.
Det fortsätter att gå bra för Morakniv. Omsättningen för 2017 ökade med 18 procent till 177 miljoner, exporten med 30 procent och personalstyrkan utökades med 25 personer under året.
Det är många priser som ska delas ut så här i slutet av året, och Morakniv har blivit nominerat till två fina priser.
Morakniv vill att fler kvinnor ska ut på äventyr i naturen. De startar därför en kampanj under hashtaggen #kvinnligaäventyrare där de även samarbetar med kvinnliga profiler inom outdoor.
Efter oktober månad och fokus på bröstcancer är det dags att byta färg från rosa till blått och uppmärksamma prosacancern. Det gör bland andra Morakniv med en specialversion av en kniv.