Sportfack gör om sin Business
Med start i augusti och med Bike Business gör Sportfack om upplägget i alla sina Businessbilagor. Tanken är att de ska bli som namnet – mer business.
Med start i augusti och med Bike Business gör Sportfack om upplägget i alla sina Businessbilagor. Tanken är att de ska bli som namnet – mer business.
På 70- och 80-talet var Buster given läsning i alla pojkrum men 2005 lades serietidningen ner. Nu gör den comeback i bokform.
Igår hade den nystartade tv-kanalen Horse1 premiär. Det unika med satsningen är att kanalen enbart sänder program med anknytning till hästar, ridsport och hästbranschen.
Bildbyråer är ovärderliga arbetsverktyg för journalister och tidningar är dagligen fulla av nyhetsbilder hämtade från bildbyråer. Det har Magnus Jeppe tagit fasta på och startat en bildbyrå för varumärken inom sport- och vinbranschen.
Efter tre år på Sportfack har det blivit dags för formgivare Pelle Jansson att dra vidare. Nummer åtta blir det sista nummer han formger. Ny formgivare från och med nummer nio är Fredrik Kihlman.
Sverige har fått en ny tidning inom genren träning. Det är träningsprofilen Blossom Tainton-Lindquist som tillsammans med Egmont Tidskrifter (Sportfacks förlag) har startat tidningen Blossom Magazine.
Golf Business som kommer ut i slutet av mars blir en nordisk utgåva tack vare ett samarbete med svenska PGA.
Aftonbladet och tidningen Åka Skidor Åka Skidor inleder ett samarbete och ger ut en skidbilaga. Målgruppen är familjer som är intresserade av vintersport och en viktig del av innehållet är en guide till svenska skidanläggningar.
Viasat har förvärvat rättigheterna till direktsändningarna från den National Hockey League (NHL) under 2009-2010.
Lågkonjunkturen slår hårt mot ett par svensa golftidningar. Först var det Svensk Golf som fick sparbeting och nu väljer ägarna av Red Tee att lägga titeln på is.