Media

Sportfack gör om sin Business

Med start i augusti och med Bike Business gör Sportfack om upplägget i alla sina Businessbilagor. Tanken är att de ska bli som namnet – mer business.

Tidningen Buster gör comeback

På 70- och 80-talet var Buster given läsning i alla pojkrum men 2005 lades serietidningen ner. Nu gör den comeback i bokform.

En tv-kanal i hästväg

Igår hade den nystartade tv-kanalen Horse1 premiär. Det unika med satsningen är att kanalen enbart sänder program med anknytning till hästar, ridsport och hästbranschen.

Bildbyrå med fokus på sportbranschen

Bildbyråer är ovärderliga arbetsverktyg för journalister och tidningar är dagligen fulla av nyhetsbilder hämtade från bildbyråer. Det har Magnus Jeppe tagit fasta på och startat en bildbyrå för varumärken inom sport- och vinbranschen.

Ny formgivare på Sportfack

Efter tre år på Sportfack har det blivit dags för formgivare Pelle Jansson att dra vidare. Nummer åtta blir det sista nummer han formger. Ny formgivare från och med nummer nio är Fredrik Kihlman.

Blossom startar träningstidning

Sverige har fått en ny tidning inom genren träning. Det är träningsprofilen Blossom Tainton-Lindquist som tillsammans med Egmont Tidskrifter (Sportfacks förlag) har startat tidningen Blossom Magazine.

Golf Business blir nordisk

Golf Business som kommer ut i slutet av mars blir en nordisk utgåva tack vare ett samarbete med svenska PGA.

Åka Skidor gör skidbilaga ihop med Aftonbladet

Aftonbladet och tidningen Åka Skidor Åka Skidor inleder ett samarbete och ger ut en skidbilaga. Målgruppen är familjer som är intresserade av vintersport och en viktig del av innehållet är en guide till svenska skidanläggningar.

Mer istid för Viasat

Viasat har förvärvat rättigheterna till direktsändningarna från den National Hockey League (NHL) under 2009-2010.

Duff för tidningen Red Tee

Lågkonjunkturen slår hårt mot ett par svensa golftidningar. Först var det Svensk Golf som fick sparbeting och nu väljer ägarna av Red Tee att lägga titeln på is.