BA Sportprodukter bygger portfölj – blir agent för Backcountry Access
Från och med nu kommer BA Sportprodukter inleda försäljningen av snösäkerhetsprodukter från Backcountry Access.
Från och med nu kommer BA Sportprodukter inleda försäljningen av snösäkerhetsprodukter från Backcountry Access.
Freeridespecialisterna K2 gör nu en satsning på pistskidor inför säsongen 20/21. Enligt svenska K2-gänget är ambitionen att ”röra om i grytan”.
Skidföretaget K2 inleder idag ett samarbete med Bröstcancerförbundet. Sportfack var lite för snabba och berättade kort om det redan i nummer 10, men nu finns mer fullständiga uppgifter om kampanjen.
K2 växer, och för att hinna med anställer de Henrik Enarsson. Hans bakgrund som boot fitter av rang gör att han kommer att jobba mycket med K2:s satsning på pjäxor.
Newell Brands Inc har hittat en ny ägare till sin vintersportdivision innehållande bland annat Marker, Völkl, K2 och Madshus. Ny ägare är investmentbolaget Kohlberg & Co.
K2 är lite av pionjärerna inom korta, breda brädor med mycket sväng. Tanken är att behålla samma volym som en traditionell bräda men göra brädan kortare för att den ska bli livligare och samtidigt göra den bredare för att den ska bära bra i lössnö men också för att den ska kunna kantas extremt mycket i pist utan att skorna tar i snön.
Tro det eller ej, men igår blev det klart att varumärken som K2, Marker, Völkl, Dalbello och Madshus är till salu. Det här är vad vi vet just nu.
När K2 lanserade sina pjäxor för tre år sedan gick de in i toppen av pyramiden. Nu är de redo att bredda sig nedåt mot komfortpjäxor där volymen är större. Både för foten och vad det gäller försäljningen.
Bra produkter handlar om att lösa problem eller förstå vad en målgrupp vill ha. Bland Ispos miljoner produkter föll jag för de här sju prylarna som gör just det. Innovationer eller nya grepp som kan förändra hela segment.