Footjoy

Footjoy satsar på utprovning av skor

Många golfleverantörer åker land och rike runt för att golfarna ska kunna göra en ordentlig custom fitting av sina klubbor. Men bara Foojoy gör samma sak med golfskor.

Acushnet till börsen

Efter fem år som ägare av Acushnet funderar nu Fila Korea på att börsnotera bolaget. Det totala börsvärdet ryktas ligga på runt 20 miljarder kronor.

Footjoy förlänger med Ryder Cup

Ryder Cup är den största golftävlingen och Footjoy är ett av de största varumärkena inom golf. Ganska självklart att de fortsätter sitt samarbete med supporterprodukter.

Footjoy förenklar och växer

Footjoy har genomgått stora förändringar på kort tid. Det gäller både design, sortiment och hur de ska nå sin målgrupp. Så här ser de svenska planerna ut.

Footjoys viktigaste lansering

Footjoy är utan tvekan marknadsldande på golfskor. Samtidigt har de utmanats av nya aktörer och därför är lanseringen av nya DNA så oerhört viktig.

Mer skräddarsytt hos Footjoy

Footjoy har under flera år erbjudit golfare att designa sina egna golfskor. Idag utökar de sortimentet på MyJoys med den spiklösa modellen Contour Casual.

En grön kavaj för fötterna

Grönt är golfens färg och framförallt är det färgen för årets första major – Masters Tournament på Augusta. Lagom till årets tävling går det att designa sina egna gröna skor från Footjoy.