033-10 19 13
Sociala medier:
Facebook: /didriksons/
Instagram: @didriksons/
Didriksons Regnkläder
Prognosgatan 8
504 64 Borås
Showroom:
Prognosgatan 8
Borås
Tel 033-10 19 13
E-post customercare-se@didriksons.com
Landschef Sverige
Björn Ljungquist
033-10 19 13
bjorn.ljungquist@didriksons.com
VD
Johan Ekeroth
033-10 19 13
johan.ekeroth@didriksons.com
Inköpschef
Anders Jentler
033-10 19 13
anders.jentler@didriksons.com
Sport
Åsa Widhed-Nordin
070-375 70 01
asa.widhed-nordin@didriksons.com
Sport
Christoffer Johansson
070-401 16 29
christoffer.johansson@didriksons.com
Originals
Tim Agerblom
0706-98 89 08
tim.agerblom@didriksons.com
På Didriksons har vi en enkel filosofi: Vi utmanar inte elementen, vi anpassar oss till dem. Precis som Julius och Hanna Didrikson gjorde, redan 1913 då de började tillverka arbetskläder åt alla fiskare i Grundsund. I över hundra år har vi varit vår grundidé trogna. Att göra funktionella plagg som håller dig torr och skön oavsett väderlek. Kanske är det därför vi hundra år senare fortfarande är Skandinaviens ledande varumärke för regn- och funktionsplagg.
Didriksons - Funktionella kläder för dam, herr, ungdom och barn.
Barn -
Konfektion: Outdoor, Regnkläder, Underställ, Stövlar, Overaller, Handskar/vantar, Mössor
Friluftsliv -
Konfektion, Regnkläder, Handskar / Vantar, Stövlar, Underställ
Golf -
Konfektion
Jakt -
Konfektion
Sportmode -
Streetwear, Ulltröjor, Underkläder, Konfektion, Handskar / Vantar, Fleece, Bälten, Mössor, Pannband
Fiske -
Konfektion, Handskar
Längdskidåkning -
Konfektion
Alpint -
Handskar / Vantar, Mössor, Underställ
Långfärdsskridskor -
Konfektion
Reseutrustning -
Konfektion
Mätinstitutet Evimetrix mäter Nöjd kund-index och i den senaste mätningen för funktionskläder passeras Fjällräven av flera svenska varumärken. Röhnisch bedöms som det allra starkaste.
Svenska varumärket Didriksons, som haft ett bra år hittills med ökad försäljning i egna kanaler, fortsätter att parallellt stärka även sin fysiska närvaro. Nu senast med en ny popup-butik på Kungsmässan i Kungsbacka.
Det finns produkter som bara funkar, år efter år. Vi listar 12 sådana svenska klassiker som gått rakt in hos konsumenterna. Artikeln publicerades i Sportfack nr 7/8 i somras, då vi hade outdoortema.
I takt med att butiksbesöken gick ner kraftigt under våren valde Didriksons istället på att satsa direkt mot konsument i digitala kanaler. Det fick en omedelbar effekt på försäljningen.
I år är Sportfiskemässan tillbaka på Stockholmsmässan i Älvsjö. Monterytorna är nästan fulltecknade. Nytt, och lite ovanligt i sammanhanget, är dagliga modevisningar från scenen.
När Didriksons fyllde 100 år för fyra år sedan lanserade de en heritagekollektion. Den har vuxit och ses nu som en viktig del för att bygga varumärket Didriksons.
Mycket av Didriksons framgångar de senaste åren kommer från deras barnkollektion. Men det finns mer att göra där och därför har de bestämt sig för att bli lite barnsligare och bredda barnkollektionen ytterligare.
Ett av de mest överraskande greppen på Ispo var att fler utställare propagerade för att laga trasig utrustning istället för att köpa nytt.
Didriksons har inlett ett samarbete med musikfestivalen Bråvalla i Norrköping. Festivalen är Sveriges största och drog förra året 56 000 besökare som alla behövde regnkläder…
En månad efter att Johan Ekeroth tillträdde som vd för Didriksons känner han sig som en del av familjen. Vi fick ett snack om hur han ska sätta sin prägel på företaget.