1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
För alla prenumeranter och nyhetsbrevsläsare: Vi lottar ut 50 biljetter till tyska Ispomässans Expodel 1-5 februari till våra mest trogna läsare. Först till kvarn gäller.
Sportfack har fått loss 50 fribiljetter till Ispo Online 1-5 februari och de tänker vi inte hålla för oss själva. Istället vill vi erbjuda våra prenumeranter möjligheten att knipa en friplåt (värde 500 SEK).
OBS! Biljetten gäller endast för Expodelen, inte för konferensutbudet. I Expodelen kan alla som vill ta del av varumärkenas egna "showrooms". I dagsläget har 500 varumärken registrerat sig för att visa upp sitt utbud. Bra läge att kolla in nyheter för alla sporthandlare – och kanske även för leverantörerna som kan spana in vad konkurrenterna har hittat på…
Vad krävs? Du har en befintlig prenumeration av tidningen Sportfack, då är det bara att anmäla intresse för en biljett; mejla direkt till nicolas.jandel@sportfack.se .
Om du inte redan har en prenumeration men ändå tänkt att skaffa, mejla i så fall på studs till supportb2b@egmont.se och beställ halvår eller helår, så får du snabb hjälp och anmäl intresse för biljett i nästa steg till nicolas.jandel@sportfack.se .
Eller så är du mottagare av vårt veckovisa nyhetsbrev, mejla i så fall ditt intresse direkt till nicolas.jandel@sportfack.se
Om du inte redan har sajnat upp dig för nyhetsbrevet så gör det direkt på: www.sportfack.se/sidor/nyhetsbrev och mejla sedan din anmälan till: nicolas.jandel@sportfack.se
Vi vill ha in din anmälan senast den 25/1, men först till kvarn gäller. Vi samlar in intresseanmälningarna i tidsordning, så det blir rättvist. De 50 första får sedan en voucher från HuginBiz i mejlen under nästa vecka.
OBS! Vi gör stickprover i både prenumerationsregister och nyhetsbrevsregister.
Tack för att du läser Sportfack!
Mvh
Redaktionen
Läs djupintervjun med Intersports nye vd Pontus Pettersson. Om livet efter rekonstruktionen, om utmaningarna och om framtiden.
Hur sålde träningsklockor och annan bärbar elektronik från världens största spelare pandemiåret 2020 när svenskarna tränade och spelade golf för glatta livet? Sportfack tog ett Teams-möte med Garmin Nordics vd för att få svar.
För snart fyra år sedan lanserade Craft sina första löparskor någonsin. Efter det har segment löpning utvecklats rejält för varumärket. Nu lanserar Craft ett löparteam som på allvar ska sätta Craft varumärke inom långdistanslöpning globalt.
Svenska distributören Scantrade tar in de två italienska varumärkena Selle och Northwave i portföljen och kompletterar därmed sitt nuvarande cykelsortiment. Målet är att få en mer året runt-baserad portfölj.
Karriärplattformen Linkedin har kartlagt vilka jobb som vuxit mest under corona och vi har plockat ut det som kan vara relevanta för sportbranschen. Är du till exempel sociala medier-expert eller digital strateg så har du en strålande jobbframtid. Här har du hela listan.
I sommar öppnar packningsspecialisterna Thule sin första butik i Nordamerika. Butiken, som är på 1600 kvadratmeter, kommer att drivas av en partner.
Det har ryktats ett tag om att Friluftsvaror har fått ny ägare. Nu står det klart att Thevea Brands Group har köpt bolaget. Bland annat för att utveckla inhousevarumärket Fjällmark.
Andreas Holm lämnade Thule för att bli marknadschef på Polygiene. Företaget som specialiserat sig på anti-odörteknik och numera även med anti-viruslösningar, bland annat med sport- och outdoorföretag som kunder.
Burton och Svenska Skidförbundet ingår ett samarbete för säsongen 2020/2021. Målsättningen är att sätta fokus på kvinnliga snowboardåkare och att ge fler möjligheten att prova på.
Fysiska sedlar och mynt förlorar alltmer mark som betalningsmedel. Data från betalteknikbolaget Adyen visar att våra betalvanor förändrades snabbt under coroanaåret 2020.
Med möjligheten att producera 1,5 miljoner cyklar per år blir Decathlons nya cykelfabrik Europas största. Snart slår sportgiganten upp portarna.
Östersundsbaserade No More Boots, som ligger bakom SkiClickern, utökar nu sitt distributörsnät via ett avtal med tyska Montana Sport.
Stiga hade ett utmanande 2020. En ökande efterfrågan för bolagets produkter för padel och kickbikes höll ändå uppe omsättningen och 2021 hoppas vd Andreas att Zandrén att bordtennisen kommer att lyfta igen.
Merrells känga Moab har nu passerat 25 miljoner sålda exemplar världen över. Vi frågar Merrells nordiska marknadschef om vad det är som gör just den här modellen så eftertraktad av konsumenterna.
ISPO Brandnew har i årtionden lyft fram några av den globala sportbranschens mest spännande nystartade varumärken och deras produkter. Trots en pandemi var 2021 års upplaga av Brandnew inget undantag.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen