Tretorn tar stort kliv in i e-handeln

Tretorn tar stort kliv in i e-handeln

Svenska Tretorn har satt som mål att utveckla e-handeln till återförsäljare, konsumenter och marknadsplatser. Bland annat med hjälp av en rekrytering från Fjällräven.

Publicerad

Under 2019 satsar Tretorn på att öka sin digitala närvaro och stärka sin relation med konsumenten. För att nå ut skapar Tretorn ett helt nytt team och anställer tre medarbetare som ska arbeta med att lyfta varumärket på egna och externa digitala plattformar.
– Vårt primära syfte är att vi ska stärka vårt varumärke. Vi är idag starka inom återförsäljarledet och framförallt inom Norden. Men vi ser att vi behöver bli bättre på att kommunicera och berätta om vårt arv och vår historia. All data som en digital närvaro medför, kommer att gynna våra återförsäljare när vi tar tillvara på interaktionen mellan varumärke och konsument. Detta kommer på sikt att stärka både oss som varumärke och vår relation med återförsäljarna, säger Vasko Markovski, Ägare Tretorn Sweden AB. 
Tretorn har många år på nacken sedan starten 1891 och har genomgått många organisationsförändringar. Nu är de mitt uppe i ännu en. Det nya e-handelsteamet ska utveckla Tretorns hemsida, marknadsplatser och e-handeln.

Det nya E-handelsteamet David Anevik, Angelica Molin och William Solenberg.

En trio nya medarbetare kommer att axla ansvaret för den digitala utvecklingen. Angelica Molin, från Fjällräven, blir Head of e-commerce, William Solenberg från Eco by Naty blir operation manager E-com och David Anevik, som tidigare arbetat med att bygga upp Tretorns e-handelsplattform, kommer ansvara för E-sales.
Målet är att e-handeln till såväl återförsäljare som konsumenter samt marknadsplatser på sikt ska stå för 40 procent av den totala försäljningen.
– Vi märker av ett ökat intresse från konsumenter från starka marknader som Tyskland, England, Italien och Frankrike. Vi har på senare tid utvecklat och lokaliserat vår hemsida med olika språk samt betallösningar. Något vi kommer att utveckla än mer under 2019, fortsätter Vasko Markovski.  

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Per Sigvardsson lämnar XXL efter Greta-hånen

13 kommentarer

Nicolas: Denna tråd landade väl! Och på Sportfack kommer vi fortsätta att sätta miljöfrågan under lupp, utifrån en rad olika vinklar och aspekter. Det händer mycket på miljöområdet just nu ute hos många...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842