Fyra finalister gör upp om titeln Årets affärskvinna

Fyra finalister gör upp om titeln Årets affärskvinna

Svenskt Sportforum korar varje år Årets affärskvinna inom sport och outdoor. I år är det fyra finalister som har chans att vinna titeln. Allt avgörs under årets stora branschkväll den 9 april på Haymarket i Stockholm.

Publicerad

Det är bara att erkänna, det duggar inte tätt med kvinnor på ledande positioner inom sport- och outdoorbranschen. Men det försöker Svenskt Sportforum ändra på, bland annat genom att lyfta upp årets vassaste personer och insatser, på det affärsmässiga området. I år står det mellan följande fyra finalister (varav två är från samma företag: Isbjörn):   

Annika Mustalahti, Nordic eTailing Manager, adidas
Christiane Dolva Törnberg, CSR Manager/Hållbarhetsansvarig, Fjällräven
Camilla Schmidt, COO/grundare och Maria Frykman Forsberg, CEO/grundare, Isbjörn of Sweden

Finalkvällen hålls den 9 april i Stockholm, på Haymarket, och anmälan till kvällens program - där även vinnarna i Sportfacks Gear of the year koras - kan göras via:

https://huginbiz.com/events/  

 

Tidigare vinnare har varit:

2017: Pernilla Nyrensten, VD och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken
2016: Ulrika Skoghag, VD/ägare, Daily Sports AB
2015: Janicke Blomsnes, vice VD, XXL Sport AB
2014: Ulrika Lundgren, logistikchef, Sportamore AB
2013: Tina Rolén, marknadsdirektör, adidas AB
2012: Kajsa Claesson, försäljningschef, Stadium AB
2011: Eva Karlsson, VD, Houdini Sportswear AB
(Titel/företag vid tiden för utnämningen)

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

ISPO Award 2019 avgjort – svenskt guldregn fortsätter

4 kommentarer

Björn: @robban den dealen har inte gått igenom

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842