Didriksons dubbelrekryterar

Lagom till det nya året rekryterar Didriksons två nya personer för att stärka sin position digitalt.

Christina Sjöström har närmare 20 års erfarenhet inom retail från sport- och modebranschen och kommer närmast från Intersport. På Didriksons tillträder hon rollen som Chief buying officer med fokus på att utveckla bolagets inköpsprocess och verksamhetsstyrning.
Herman Roos kommer närmast från Asics där han under de senaste åren varit Operations Manager för Skandinavien och Benelux. På Didriksons blir han Chief commercial officer.
– Dagens marknad är otroligt dynamisk och för att kunna utvecklas gemensamt med våra kunder och partners måste vi alltid sträva mot smartare, effektivare och synergiskapande arbetssätt tillsammans. Det är min ambition att vara en stor del av den utvecklingen, säger Herman Roos.
Didriksons VD Johan Ekeroth kommentarer:
– Vi befinner oss just nu i ett spännande skede där vi som företag investerar i kompetens och system som bidrar till att stärka våra flöden och effektivisera våra processer mot våra största kunder. I en bransch som blir mer och mer konkurrensutsatt så är det otroligt viktigt att man som varumärke är fokuserad på kundernas ökade behov inom dessa områden och på så sätt bidrar till att förbättra deras lönsamhet.