Didriksons dubbelrekryterar

Didriksons dubbelrekryterar

Lagom till det nya året rekryterar Didriksons två nya personer för att stärka sin position digitalt.

Publicerad

Christina Sjöström har närmare 20 års erfarenhet inom retail från sport- och modebranschen och kommer närmast från Intersport. På Didriksons tillträder hon rollen som Chief buying officer med fokus på att utveckla bolagets inköpsprocess och verksamhetsstyrning.
Herman Roos kommer närmast från Asics där han under de senaste åren varit Operations Manager för Skandinavien och Benelux. På Didriksons blir han Chief commercial officer.
– Dagens marknad är otroligt dynamisk och för att kunna utvecklas gemensamt med våra kunder och partners måste vi alltid sträva mot smartare, effektivare och synergiskapande arbetssätt tillsammans. Det är min ambition att vara en stor del av den utvecklingen, säger Herman Roos.
Didriksons VD Johan Ekeroth kommentarer:
– Vi befinner oss just nu i ett spännande skede där vi som företag investerar i kompetens och system som bidrar till att stärka våra flöden och effektivisera våra processer mot våra största kunder. I en bransch som blir mer och mer konkurrensutsatt så är det otroligt viktigt att man som varumärke är fokuserad på kundernas ökade behov inom dessa områden och på så sätt bidrar till att förbättra deras lönsamhet.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Röjk satsar på svensk ull – ihop med Filippa K

1 kommentar

Magnus. S: Härligt att se och tänk sen om förädlingen och produktionen av fjällrävens och Röjks ullkläder stannat i Sverige - då hade det ekologiska fotavtrycket varit än lägre and ” That's one small step...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842