Stadium kampanjar digitalt för en aktiv jul

Stadium satsar hårt på teknik i årets julkampanj för att inspirera fler till ett liv i rörelse. Bland annat har de tagit fram två interaktiva julklappsspel.

Spelen baseras på ny Augmented Reality-teknik (AR) och bygger på att utövaren samlar poäng via mobilen. Det går att spela via Facebooks plattform utan att ladda ner någon särskild app. Användaren skriver in stadium.se/game i webbläsaren och spelet startar i Facebook-appen.
Spelupplägget är tänkt att gynna både butiker och e-handel. Det ena spelet är kopplat till de fysiska butikerna och startas av att användaren läser av en symbol i till exempel skyltfönstret. Det andra spelet kan spelas var som helst med kameran riktad mot ansiktet. Båda går ut på att spelaren ska samla tre likadana paket för att låsa upp unika erbjudanden som uppdateras under hela kampanjen.
– Julklappsspelet förstärker vårt aktiva budskap och visar att Stadium är ett företag som alltid strävar efter att vara i framkant. För oss på Stadium är det en sport att bekämpa stillasittandet. Sporten där allt är tillåtet så länge det leder till ett roligare, friskare och mer aktivt liv, säger Pino Roscigno, Commercial and Brand Director, Stadium.

Stadium kampanjar digitalt för en aktiv jul
Spelarna kan som belöning låsa upp unika erbjudanden under kampanjtiden.

Dessutom kör man ”gissa tomten” i sociala medier som går ut på att gissa vilken känd idrottsprofil som döljer sig bakom tomtemasken. Ledtrådar avslöjas veckovis fram till julafton när hen tar av sig masken och önskar god jul. Först att gissa rätt (med motivering) vinner ett träningspass under det nya året med profilen. Kampanjen pågår 29 november-24 december och kommer att synas i butik, dagspress, TV, digitala utomhusskyltar, sociala medier och online. Själva produktionen har tagits fram i samarbete med DVA Studio.