Björn Borg samarbetar med Tough Viking

Björn Borg samarbetar med Tough Viking

Björn Borg har tecknat ett långsiktigt partnerskap med Tough Viking som gäller för alla deras tävlingar. De kommer att ta fram en gemensam kollektion som lanseras 2019.

Publicerad

Den nya kollektionen ska distribueras tillsammans med två nordiska detaljhandelskedjor: Anton Sport i Norge och Stadium i Sverige och Finland.
– Vi har alltid beundrat Tough Vikings starka utförande och enastående sätt att skapa hinderbanelopp som människor pratar om. Vi tror att tillsammans med Tough Viking och våra detaljhandelspartners kan vi inspirera fler människor att utmana sig fysiskt, säger Jonas Lindberg Nyvang, marknadsdirektör på Björn Borg.
Tough Viking är Sveriges största hinderhopp. Sedan starten 2012 har över 100 000 deltagare avslutat en Tough Viking-tävling. Drygt 30 procent av deltagarna är kvinnor. Tävlingsformen har numera spridits till hela Norden och även till europeiska städer som Paris och Moskva.
– Björn Borg är ett spännande och ikoniskt varumärke med höga ambitioner som matchar Tough Viking perfekt. Vi är stolta och glada att börja arbeta tillsammans, säger David Klint, grundare av Tough Viking.
Enligt aktuell information till Sportfack kommer specialkollektionen att säljas i samband med loppen på Stadium, både i webbshopen och på särskilda popup-ytor i butikerna och hos norska Anton Sport både på webb och i butik, samt i Tough Vikings egna webbshop.    

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Det här är Sveriges bästa nätbutiker

2 kommentarer

sportfack: Det stämmer att näthandeln ofta rear, Rille, men det gör även fysisk handel. Vi tror att mycket av rea-beteendet inom onlineshopping även är ett sätt för handlarna att knyta till sig gdpr-säkrade...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842