Merrell satsar på storbildsreklam i vinter

Merrell satsar på storbildsreklam i vinter

Kängmärket Merrell har sjösatt en nordisk marknadsplan för höst-vintern 2018. Den inkluderar en storsatsning på teve- och utomhusreklam.

Publicerad

I Merrells nya marknadsplan för Norden ingår en rejäl satsning på reklam i dyra kanaler som tv- och utomhusdisplayer.
– Detta är största satsningen på varumärket Merrell sedan vi introducerades i Sverige 1993 och vi firar 25 år i Norden med ett jubileumspaket där vi för första gången går med utomhusreklam i Sverige och TV-reklam under december i både Finland och Norge säger Peter Granbom, Nordic Area Manager Merrell.
Marknadsföringen ingår i ett större, fortlöpande arbete med att fortsätta bygga Merrell som varumärke i Norden.
– Merrell har alltid varit kända för sin läst och sina komfortabla kängor och sandaler i hög kvalitét. Nu tar vi det till nästa nivå, fortsätter Peter Granbom.
Kampanjen kommer till stor del rent operativt att skötas av nya marknadschefen Marcus Waltilla.     

Peter Granbom på Merrell är glad över satsningen.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842