Sportamore lanserar ny affärsmodell

Sportamore lanserar ny affärsmodell

Sportamore.se lanserar nu en ny affärsmodell och en teknisk plattform där Adidas blir första strategiska partner.

Publicerad

Tanken är att den nya plattformen ska möjliggöra för leverantörer att sälja och leverera varor direkt från eget lager till konsument via Sportamores kundgränssnitt. I ett första stadie har en handfull leverantörer bjudits in att delta och Adidas blir första strategiska partner att sälja varor inom ramen för denna affärsmodell. 
– Vi är väldigt stolta över att kunna presentera Adidas, en av världens största leverantörer av sportartiklar, som första strategiska partner för vår nya tekniska plattform. Detta innebär att våra kunder får tillgång till ett bredare produktutbud än tidigare samtidigt som vi adderar djup till delar av det sortiment vi själva saluför utan ökad kapitalbindning. Affärsmodellen är ett spännande komplement till existerande affär och minskar det relativa kapitalbehovet, något som blir extra betydelsefullt i en kraftig tillväxtfas. Samtidigt låter modellen också leverantörer att nå ut till marknad med ett större sortiment än vad som annars hade varit möjligt. Vi är övertygade om att vi kommer se fler både stora och små leverantörer intressera sig för denna modell framåt, säger Johan Ryding, VD på Sportamore. 
Sportfack återkommer med en uttömligare nyhetstext i nr 11.   

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842