Stadium frontar personalen

Stadium tar hjälp av personalen för att genomföra höstens jackkampanj. Syftet är att lyfta fram medarbetarnas betydelse och ge en mer personlig bild av företaget.

I våras sökte Stadiums marknadsavdelning efter modeller till höstens jackkampanj och efter en intern castingprocess valdes till slut totalt tolv personer ut som speglar företaget. Efter tre intensiva dagar med filmning och plåtning i en studio i Stockholm blev resultatet en mängd kampanjbilder och filmer som visas i alla kanaler; tv, digitala och sociala kanaler samt i butiker fram till slutet av november.
– Vi på Stadium är stolta över vår stora bredd av medarbetare vad gäller ålder, kön, intressen, sporter, utseende och härkomst. Vi är också stolta över att så många var villiga att utmana sig själva genom att vara en del av kampanjen. Kampanjen är ett sätt för företaget att lyfta fram de anställda och den kunskap de besitter samt att visa vår uppskattning för deras arbete, säger Angelica Larsson, PR & Informationsansvarig på Stadium.
I kampanjen medverkar anställda från butikerna Stadium Pulse Mall of Scandinavia, Stadium Drottninggatan, Kungens Kurva, Sollentuna, Fredsgatan, Södergatan, Värnamo samt finska Vantaa, Hyvinkää och Raisio.
Kampanjen pågår från oktober till slutet av november 2018 och är även tänkt att fokusera på Stadiums sortiment av hållbara jackor. 

 

Stadium frontar personalen
Jessica från Stadium visar upp en av de nya Nikejackorna.