Ny global marknadsdirektör på Haglöfs

Ny global marknadsdirektör på Haglöfs

Outdoorföretaget Haglöfs har rekryterat Andreas Engstrand som ny global marknadschef. Han tar över efter Tina Rolén som nu slutar.

Publicerad

Som en del av sin alltmer internationella strategi rekryterar Haglöfs nu Andreas Engstrand, som har tidigare erfarenheter från liknande uppdrag på bolag som Forsman & Bodenfors, Ingo och Acne, till rollen som global marknadschef.
Enligt Haglöfs vd Carsten Unbehaun vill man bland annat åt Andreas Engstrands varumärkesbyggande kunskaper på den internationella nivån.
– En viktig pusselbit för oss när vi nu vill nå ut med Haglöfs varumärke internationellt är att uppnå ökad varumärkeskännedom och relevans hos våra viktigaste målgrupper. Andreas erfarenheter från strategiskt, både nationellt och internationellt, varumärkesbyggande kommer ha stor betydelse för oss i syfte att uppnå det målet, säger Carsten Unbehaun.  
Andreas Engstrand började i den nya rollen redan den 27 augusti, men Haglöfs har valt att hålla det hemligt fram tills nu.  
– Haglöfs är ett företag med en otroligt intressant historia och det arvet, tillsammans med sitt fokus på innovation och hållbarhet, gör företaget svårslaget som varumärke. Jag är väldigt glad att nu få vara delaktig i nästa steg på den resan, säger Andreas Engstrand.    
Tina Rolén som tidigare haft marknadsrollen slutar enligt Haglöfs på eget bevåg och kommer att flytta med familjen till Italien.   

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Tretorn gör jackor av skräp

1 kommentar

Samuel: Tretorn levererar alltid!

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842