Ny global marknadsdirektör på Haglöfs

Outdoorföretaget Haglöfs har rekryterat Andreas Engstrand som ny global marknadschef. Han tar över efter Tina Rolén som nu slutar.

Som en del av sin alltmer internationella strategi rekryterar Haglöfs nu Andreas Engstrand, som har tidigare erfarenheter från liknande uppdrag på bolag som Forsman & Bodenfors, Ingo och Acne, till rollen som global marknadschef.
Enligt Haglöfs vd Carsten Unbehaun vill man bland annat åt Andreas Engstrands varumärkesbyggande kunskaper på den internationella nivån.
– En viktig pusselbit för oss när vi nu vill nå ut med Haglöfs varumärke internationellt är att uppnå ökad varumärkeskännedom och relevans hos våra viktigaste målgrupper. Andreas erfarenheter från strategiskt, både nationellt och internationellt, varumärkesbyggande kommer ha stor betydelse för oss i syfte att uppnå det målet, säger Carsten Unbehaun.  
Andreas Engstrand började i den nya rollen redan den 27 augusti, men Haglöfs har valt att hålla det hemligt fram tills nu.  
– Haglöfs är ett företag med en otroligt intressant historia och det arvet, tillsammans med sitt fokus på innovation och hållbarhet, gör företaget svårslaget som varumärke. Jag är väldigt glad att nu få vara delaktig i nästa steg på den resan, säger Andreas Engstrand.    
Tina Rolén som tidigare haft marknadsrollen slutar enligt Haglöfs på eget bevåg och kommer att flytta med familjen till Italien.