ISPO Award 2019 avgjort – svenskt guldregn fortsätter
4 kommentarer
Björn: @robban den dealen har inte gått igenom
Ola Toivonen, Albin Ekdahl och övriga i herrlandslaget i fotboll får anledning att jubla i Adidaströjor i ytterligare sex år.
Mitt under ett intensivt VM-slutspel i fotboll har Adidas och Svenska Fotbollförbundet kommit överens om en förlängning av sitt sponsringsavtal.
I samband med pågående VM kunde Svenska Fotbollförbundet och Adidas meddela att man förlänger sitt samarbete. Adidas fortsätter att vara exklusiv produktleverantör ytterligare 6 år, tom 2024 för såväl damlandslaget, herrlandslaget, ungdomslandslag, fansprodukter och landslagets fotbollsskola.
– Vi är väldigt glada över att vi fortsätter vara en viktig global partner till adidas, sida vid sida med stora nationer som Tyskland, Belgien, Spanien och Argentina. Adidas står för kvalitet, professionalitet och fantastiska produkter, dessutom finns det en stark värderingsmässig gemenskap mellan oss, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare på Svenska Fotbollförbundet.
För Adidas är det matchkläder till spelarna och försäljning av merchandise som är i störst fokus förklarar Adidas.
– Vi anser att detta är det största hedersuppdrag du kan ha i Svensk fotboll och som marknadsledande inom fotboll var det självklart att vi ville förlänga vårt partnerskap med Svenska Fotbollförbundet och utrusta de olika landslagen, säger Sven Moser General Manager adidas Norden.
Under det pågående mästerskapet i Ryssland representerar Adidas fler klubbnationer än något annat varumärke, och Sverige gör sig sällskap av hela 11 andra lag. Tillsammans har Adidas mer än 300 internationella spelare som tävlar i Adidas. Som officiell sponsor till FIFA World Cup™ ansvarar Adidas även för matchbollen, Telstar18.
Det forsätter hända saker inom en het cykelbransch. SGN Group, den finska ägaren till Sportringen och Team Sportia, lanserar nu Bike Nation, ett koncept som är tänkt att samla koncernens alla butiker som kan erbjuda cykelexpertis med högt ställda krav.
Nordiska Textilakademin nystartar utbildningen Internationell Design- & Produktutvecklare inom Sport & Funktion på Campus Åre, nu till våren.
Den australiensiska kompressionsspecialisten 2XU har skrivit ett nytt samarbetsavtal för den kommande säsongen med allsvenska toppklubben Malmö FF.
Skoföretaget Merrell har tecknat ett långsiktigt partnerskap med Tough Viking för alla loppen i Norden. Satsningen ingår i Merrells koncept "Nature´s gym".
De stora handelsplatsernas tid är inte helt förbi. När Västsverige storsatsar på ett 39 000 kvadratmeter stort område för shopping i mars finns Team Sportia med i satsningen.
Fair Wear Foundation som arbetar för schysta arbetsförhållanden vid tillverkning av konfektion har flyttat upp Ortovox till sin högsta nivå, "leader". Men stiftelsen tipsar om fler åtgärder för Ortovox arbete.
Svenskt Sportforum korar varje år Årets affärskvinna inom sport och outdoor. I år är det fyra finalister som har chans att vinna titeln. Allt avgörs under årets stora branschkväll den 9 april på Haymarket i Stockholm.
Tensons digitala kampanj "Tenson is looking for mediocre skiers" har hittills lockat drygt 30 000 personer (uppdaterad siffra) att söka. I potten ligger en skidsemester i Idre Fjäll.
Cafés modechef Daniel Lindström råkar vara en hängiven löpare. Nu i februari lanserar han och Björn Borg en limiterad träningskollektion.
Totalt 23 produkter var nominerade i Scandinavian Outdoor Award och norska Devold kammade hem den tyngsta SOG-kategorin under Ispo, för sitt teknologiska underställ i merinoull.
Samarbetet löper under de kommande åren och samtliga funktionärer som hjälper till med tävlingen kommer att bära New Balance kläder med start från i år, 2019.
Helsingfors blir första europeiska stad som kör paketleveranser med hjälp av drönare. De kommer att utföras av Googleföretaget Wing och ska kunna leverera paket upp till 1,5 kilo.
Stadiums egna varumärke SOC fortsätter samarbetet med yoginin Josefine Bengtsson. Den nya kollektionen som lanseras nu i dagarna satsar på hållbarhet och fler färger.
Norska konceptet Bike Fixx kommer till Sverige när den första svenska butiken öppnar våren 2019. Bike Fixx finns i samma koncern som Merida Sverige/Norge och fokus blir att erbjuda ett en modern kombo av cykelförsäljning och service.
ISPO Award 2019 är avgjort och hela åtta priser gick i år till blågula varumärken. Klicka för att se vilka som är 2019 års bästa produkter inom kategorierna Snowsports, Outdoor, Health & Fitness, Teamsport och Urban.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen
ISPO Award 2019 avgjort – svenskt guldregn fortsätter
4 kommentarer
Björn: @robban den dealen har inte gått igenom
Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!