Stadium bäst på kundservice

Nyligen korades vinnarna i ServiceScore 2018. Stadium vann kategorin "Kläder sport & mode" redan 2017 och upprepade nu bedriften i år.

Enligt Stadium har de haft en långsiktig plan för att mäta och vässa själva kundmötet. De har både tillsatt en organisation som arbetar med kundrelationer och skapat verktyg för att mäta och följa upp. Det ligger bakom framgången, menar de.
– Vi insåg tidigt att kundmötet är och kommer att vara en otroligt viktig faktor mot den ökande konkurrensen från befintliga och nya konkurrenter, både fysiska som inom e-handeln. Det i kombination med fantastisk personal och butikschefer som brinner för kundmötet har fört oss till den positionen vi har idag och utmärkelsen i ServiceScore, säger Markus Enebrink, Sales Manager på Stadium Sverige.
I ServiceScore har totalt 22 branscher kartlagts och nomineringarna bygger på svaren från en riksrepresentativ undersökning där över 3 300 personer i åldrarna 18 – 79 år har svarat.