Lång Black Friday för Intersport

Lång Black Friday för Intersport

Sportkedjan Intersport har presenterat en stor Black Friday-kampanj. Kruxet är att kampanjen av misstag var lagd att starta en vecka för tidigt.

Publicerad

Det är mänskligt att fela och det gäller även för stora sportkedjor. När Intersport informerade om sin stora kampanj var datumen lagda från den 16: november till den 19:e november. Bra så. Men problemet var att Black Friday infaller först den 24:e november. Orsaken till missen berodde på vd:n Marcus Wiberghs stora fotbollsintresse. Han hade nämligen skrivit ordet "Black" i sin kalender på den 17:e november. Men noteringen syftade på ett event som hans favoritlag i engelska ligan, Sunderland AFC, även kallade "the Blacks" arrangerar på sin hemmaarena. I alla hast lyckades Wibergh alltså blanda ihop datumen.

- Vi gjorde en miss där. Det är bara att erkänna att vi klantade till det. För att kompensera för det och för att ingen ska känna sig lurad kör vi kampnajen med start redan från idag, säger Marcus Wibergh i ett presssmeddelande.

För kunderna däremot blev missen en hit. Intersport har nämligen valt att köra sin Black Friday-kampanj från och med idag ända fram till den 25 november.

 

On
Off

8 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Oakley vill ut i skogen – storsatsar på MTB

7 kommentarer

Yes Sverige: Mm mm, brukar inte kommentera, men nu måste jag, jag förstår inte Ulriks klagomål, det här är en branschtidning som jobbar för att branschen ska må bra i Sverige. Ulrik verkar bara vara bitter....

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

  • Sportfack 07/08-2017

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842