Haglöfs förstärker sitt team

Det svenska outdoorföretaget Haglöfs förstärker sin marknadsavdelning. Företaget har därför rekryterat Jacob Frisk som ansvarig för att öka varumärkets synlighet globalt.

Svenska Haglöfs har redan en längre tid varit i en expansiv fas på den internationella marknaden. För att fortsätta med denna strategi och för att vara framgångsrika satsar företaget nu på att förstärka sin marknadsavdelning. Jacob Frisk som blir Global Creative Lead kommer att ansvara för skapandet av ett kreativt varumärkesinnehåll i så många kanaler som möjligt. På så sätt vill Haglöfs öka sin varumärkeskännedom på den globala marknaden.

– Jacob har en gedigen kreatörserfarenhet från reklambranschen och har under åren

arbetat med flertalet starka varumärken. Detta i kombination med hans nyfikenhet och

stora friluftsintresse gör honom till den perfekta kandidaten för att etablera och leda vår

globala kreativa avdelning, säger Tina Rolén, global marknadsdirektör på Haglöfs i ett pressmeddelande.

Jacob Frisk har jobbat inom reklambranschen sedan 2003 och kommer närmast från rollen som AD på reklambyrån Garbergs. Frisk börjar sin anställning på Haglöfs redan från och med i morgon.