Världsmästare till TYR

Jennie Johansson har nu dubbla roller inom simningen

Världsmästare till TYR

Jennie Johansson är regerande världsmästare på 50 m bröstsim. Snart är hon också key account manager för TYR i Norden.

Publicerad

Jennie Johansson är en av Sveriges stora medaljhopp vid VM i Budapest senasre i sommar. Hon kommer dit som regerande världsmästare på 50 meter bröstsim men också som nytillträdd key account manager och athlete manager för simmärket TYR.

Jennie har vid sidan av sin elitsatsning studerat ekonomi med inriktning på marknadsföring och hon kommer nu att jobba deltid hos TYR och Nordic Swim & Sports som ansvarar för TYR i Norden, Baltikum, Benelux, Polen och Tjeckien. Hennes uppgifter blir att utveckla affärerna med de viktigaste återförsäljarna och hon kommer även att ansvara för aktivering av de partnerskap TYR har med elitsimmare i en roll som athlete manager.

– Jag kommer att fortsätta med min elitsatsning på simningen där största målet just nu är sommarens VM i Budapest. Där vill jag försvara mitt VM-guld på 50 m

bröstsim. Det känns kul att, parallellt med min simsatsning, få möjligheten att arbeta med ett starkt och modernt varumärke som TYR. Jag kommer att jobba hårt för att fler ska få ta del av TYR:s grymma sortiment av produkter för simning och triathlon.

TYR har byggt en stark ställning inom svensk simning genom att jobbat nära klubbar och simmare och lyckats få många simmare på elitnivå att vilja simma i TYR. Ett exempel är att fyra av sex  direktkvalade simmare till VM i Budapest simmade i TYR – Michelle Coleman, Jennie Johansson, Erik Persson och Ida Lindborg. Därutöver har de exklusiva avtal med Simon Sjödin,OS-silvermedaljören Lisa Norden och ett antal övriga simstjärnor.

Vidare är TYR huvudsponsor till Vansbrosimningen vilket passar väl in istrategin att nå fler motionssimmare och kunna erbjuda det stora sortiment av simutrustning och våtdräkter som tillhandahålls.

– Vi har alltid haft bra relationer med föreningar och simmare och det är så klart extra kul när någon som Jennie väljer att dels simma i TYR baddräkter och dels vill jobba med vårt varumärke nu när vi satsar på att bredda distributionen och ge möjlighet för fler att använda TYR. Vi vet att vi har det mest attraktiva produktssortimentet för tävling, träning, öppet vatten och triathlon, för alla från nybörjare till världseliten, säger Harald Kruger, vd för Nordic Swim & Sports.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Ledare: Behövs inköpen?

5 kommentarer

Per-Åke Grunnan: Det kommer att bli som Marin skriver: 1. Varumärken som Lundhags som lever på inkörda styles som lever året om och med en bra lagerservice behöver bara presentera nyheter en gång per år. 2....

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

  • Sportfack 07/08-2017

  • Sportfack 06-2017

  • Sportfack 05-2017

  • Sportfack 04-2017

  • Sportfack 03-2017