Rip Curl väljer Playground Distribution

Rip Curl är ett av världens största surfmärken och de har precis valt danska Playground Distribution som ny distributör i Sverige.

Rip Curl var enormt populärt i Sverige för 5–10 år sedan när shortsen var knälånga och surfmodet stekhett. Sedan svalnade intresset för surfmode och märket syntes inte lika mycket vare sig i butiker eller på stränder.

Nu visar allt på att surfmodet är på väg tillbaka – gå in i vilken modebutik som helst och kolla in alla hawaiiskjortor och blommiga shorts – och därför har Rip Curl bestämt sig för att hitta en ny partner att jobba ihop med i Sverige.

Valet föll på danska Playground Distribution och det var inte så konstigt då Playgrounds landschef för Sverige och Norge heter Fredrick Lundgren och han var tidigare landschef för just Rip Curl i Sverige. Med andra ord kan han både varumärkets värderingar och europeiska organsiation utan och innan.

– Det känns jättebra att kunna föra samman Rip Curl och Playground Distribution, säger Fredrick. Rip Curl är ett av världens största företag inom surf och livsstil, som känns igen och respekteras av människor över hela världen.

– Vi känner att Playground Distribution är en perfekt partner för oss, säger Yann Tschumi, vice VD för försäljning i Europa hos Rip Curl. Vi delar samma kultur och värderingar – de förstår marknaden och vårt arbetssätt. Playground Distribution har bevisat det tidigare med stor framgång.

I Playgrounds varumärkesportfölj ingår bland annat Skullcandy, Sony actionkameror, Withings, Goal Zero och Hyperice.