Tina Rolén till Haglöfs

Tina Rolén till Haglöfs

För ett år sedan lämnade Christina Rolén posten som marknadsdirektör på Adidas Norden för att bli vd för barnklädesmärket Mini Rodini. Nu kommer hon tillbaka till sportbranschen då hon blir global marknadsdirektör för Haglöfs.

Publicerad

Rekryteringen av Christina sammanfaller med Haglös arbete att öka kännedomen om varumärket och öka kundlojaliteten.

– Christinas långa erfarenhet av strategisk varumärkesbyggnad tillsammans med hennes stora kunskaper inom modern marknadsföring och hennes starka ledaregenskaper gör henne perfekt för denna roll. Vi är väldigt glada att kunna hälsa henne välkommen till oss, säger Peter Fabrin, vd för Haglöfs.

– Haglöfs är ett fantastiskt fint varumärke med massor av potential. Jag ser mycket fram emot att vara med på Haglöfs spännande resa och få möjlighet att leda det globala varumärkesarbetet mot nya mål, säger Christina Rolén.

 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Digital teknik tar Stadium in i framtiden

13 kommentarer

Lars-åke: Jag jobbar med IT och programmering. Kanske därför som jag är på min vakt mot att lämna ifrån mig allt för mycket personlig data. Använder inte Facebook heller! Men min telefon är förstås spårbar som...

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Tema Löpning

  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842