Nya avhopp från Eurobike

Nya avhopp från Eurobike

Den tyska cykelkoncernen Derby Cycles har meddelat att den inte deltar i årets Eurobike-mässa. På Eurobike beklagar ledningen avhoppet men konstaterar att avhopp tillhör vardagen för en dynamisk mässa.

Publicerad

Att tyska Derby Cycles avstår från att delta i världens största cykelmässa följer en trend. Tidigare har cykeljättar som Specialized och Trek tagit samma beslut. Istället väljer företagen att arrangera sina egna säljevent för sina återförsäljare och samarbetspartners. Derby Cycles har varumärken som Focus, Kalkhoff, Univega och Rixe.

För Eurobike är det givetvis beklagligt att Tysklands största cykeltillverkare inte deltar i mässan i Friedrichshafen. Men Eurobikes verkställande direktör Stefan Resinger kommenterar avhoppet för branschsajten Bike Europe med att konstatera att varumärken försvinner och nya varumärken kommer in. Utvecklingen för Eurobike visar dessutom att mässan står sig stark, då både utställar-och besökarantalet har ökat år för år.

 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Digital teknik tar Stadium in i framtiden

13 kommentarer

Lars-åke: Jag jobbar med IT och programmering. Kanske därför som jag är på min vakt mot att lämna ifrån mig allt för mycket personlig data. Använder inte Facebook heller! Men min telefon är förstås spårbar som...

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Tema Löpning

  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842